تنظیم بازار سیمان در هرمزگان با ورود استاندار به خمیر 



استاندار هرمزگان گفت: در سطح استان نباید مشکل کمبود سیمان داشته باشیم. اگر گاهی با کمبودی رو به رو می شویم نقص در سیستم توزیع است.
به گزارش خبرنگار صبح ساحل، فریدون همتی، عصر امروز پنجشنبه ۱۸ دی ماه در حاشیه بازدید از شهر خمیر که به همراه احمد مرادی و محمد آشوری نمایندگان مجلس انجام شد، گفت: فصل رشد ساخت و ساز ها در هرمزگان است و نیاز به سیمان در سطح استان خیلی مطرح می‌شود. خوشبختانه سیمان‌های ایران در بازار جهانی‌ نیز مشتری دارند. بنابراین برنامه ریزی می‌کنیم بخش اعظمی‌از سیمان هرمزگان که در خمیر تولید می‌شود برای مصرف داخلی استان و بخشی برای کمک به کارخانه صادر شود و به طبع آن کمبود داخلی را از کارخانه سیمان استان‌های همجوار تامین کنیم.
وی با بیان اینکه در تلاشیم همه‌ی جوانب را در نظر بگیریم و حد اعتدال را رعایت کنیم، گفت: در سطح استان نباید مشکل کمبود داشته باشیم. اگر گاهی با کمبودی رو به رو می شویم نقص در سیستم توزیع است.
همتی با بیان اینکه هفته ی آینده جلسه‌ای با مدیرعامل هلدینگ کارخانه سیمان داریم، اضافه کرد: برای توسعه خط جدید تولید سیمان در همین کارخانه زیر ساخت‌ها آماده است و می‌توان با هزینه قابل قبولی خط جدیدی به ظرفیت تولید سیمان هرمزگان اضافه کرد.
به گفته استاندار هرمزگان راه اندازی خط تولید جدید علاوه بر تامین نیازهای داخلی اشتغال‌زایی جدیدی را هم در پی خواهد داشت.
همتی تاکید کرد: سعی می‌کنیم نیاز شهرستان‌ها به سیمان را با توجه به نزدیکی‌شان باز داخل استان یا استان‌های همجوار تامین کنیم؛ سیستم حمل‌و نقل را باید برای این قضیه هماهنگ کرد. همه طالب هستند از خود سیمان هرمزگان استفاده کنند که هزینه حمل‌و نقل کمتری را بپردازد. 
وی اضافه کرد: صادرات سیمان استان های میانی کشور بیش از هرمزگان است. باید به گونه ای نیاز را تنظیم کرد که کارخانه استان لطمه نبیند و بتواند به لحاظ اقتصادی و‌ برنامه توسعه‌ای که دارد، صادراتش را داشته باشد.
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه محور اصلی کارخانه سیمان هرمزگان تامین نیاز استان است، بیان کرد: در تلاشیم کمبودی در استان نباشد. ساخت و سازهای مردم و پروژه‌های عمده همه منظم امورشان پیش برود.
همتی در پایان اضافه کرد: واحدهایی که مصرف عمده دارند باید بپذیرند، حواله تامین سیمانشان را از استان‌های همجوار می‌دهیم تا به نیاز استان لطمه‌ای وارد نشود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها